– Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty – Tekst jednolity (Dz. U. nr 256 z 2004 r. poz. 2572 z późniejszymi zmianami). – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U. 2017 poz. 1647). – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych ( Dz. U. z 2017 poz.1743). – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 1534). – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 1591). – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017, zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad działania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1643).
Poradnie niepubliczne uprawnione są do wydawania opinii honorowanych przez szkoły w sprawie: – przyspieszenia obowiązku szkolnego dla dzieci, które wcześniej osiągnęły gotowość szkolną – odroczenia obowiązku szkolnego dla dzieci z problemami rozwojowymi – dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia, jego potrzeb edukacyjnych i rozwojowych – dla dzieci z różnego rodzaju trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami rozwojowymi, np. dysleksja, dyskalkulia, ADHD, obniżone możliwości intelektualne, nerwica – indywidualizowania przez nauczycieli pracy z uczniem na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia – dla dzieci z różnego rodzaju trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami rozwojowymi, np. dysleksja, dyskalkulia, ADHD, obniżone możliwości intelektualne, nerwica – wpływu zaburzeń lub odchyleń rozwojowych na zachowanie ucznia – dla potrzeb ustalania ocen klasyfikacyjnych z zachowania dla dzieci, których trudności rozwojowe (np. ADHD) uniemożliwiają pełne sprostanie wymaganiom – zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego, – dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu kończącego szkołę podstawową i egzaminu gimnazjalnego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysortografią, dysgrafią) – dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce dla dzieci, które potrzebują np. dodatkowych zajęć wyrównawczych, terapeutycznych albo innej formy opieki psychologicznej lub pedagogicznej ze strony szkoły
Diagnoza w NSPPP jest usługą odpłatną: ocena dojrzałości szkolnej: 1 spotkanie – bateria IDS + TSD: 450zł
badanie pod kątem specyficznych trudności szkolnych (dysleksji, dyskalkulii): 2 spotkania – badanie SB5 + Bateria Dysleksja: 650 zł 2 spotkania – badanie SB5 + Bateria Dyskalkulia: 650 zł 3 spotkania – badanie SB5 + Bateria Dysleksja + Bateria Dyskalkulia (najwcześniej pod koniec kl. V): 750 zł
inne badania pod kątem specyficznych trudności szkolnych (ryzyko dysleksji i dyskalkulii; dyspraksja, ADD): 2 spotkania – badanie SB5/IDS/IDS-2 + Próby neuropsychologiczne lub badanie pedagogiczne: 650 zł
Poradnie niepubliczne uprawnione są do prowadzenia zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – dla dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole. Aby dziecko mogło być objęte zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju, musi posiadać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydana przez zespół orzekający z publicznej lub niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W naszej poradni działa zespół specjalistów prowadzących terapię dzieci z następującymi deficytami – wg rozumienia Prawa Oświatowego w następujących kategoriach: – z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – z niepełnosprawnościami sprzężonymi
W związku ze zmianami w rozporządzeniach Ministra Edukacji, od 1.09.2016 Poradnia nie wydaje opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
|